Merhaba Next.web.tr Misafiri! Forum Sitemize Hoşgeldin.

Sitemize üye olarak ayrıcalıklarımızdan yararlanabilirsiniz.

or Kayıt ol

HUBLOT, MP-05 LaFerrari Sapphire

collo1

0
Moderator
11 Ocak 2012
5,008
12,241
113
ALMANYA
Eskiden saat seçerken size sorulan tek bir soru vardı: "Kasası altın mı olsun, çelik mi?" Şimdilerde laboratuvar ortamında geliştirilen özel alaşımlardan söz ediyoruz.

Bu yıl pek çok marka aralarında söz birliği etmişçesine safir kristal kasalarla görücüye çıktı. Gerçi saat tutkunlarının zayıf noktası mekanizmalar da böylece tüm şeffaflığıyla gözler önüne serilmiş oldu.
5_d.jpg

Elmastan sonraki en sert maden olan safirden oyulan kasalar yalnızca maharet değil uzun soluklu bir el işçiliği de gerektiriyor. Hele ki burada gördüğünüz 'MP-05 La- Ferrari Sapphire' gibi alışılmamış hatlara sahip kasalarda bu tam anlamıyla bir gövde gösterisi.
3 /35
Genele bakıldığında markalar safir kasalar için yekpare bir tasarımı tercih ederken Hublot'da ise puzzle misali birbirine kenetlenen yedi parça söz konusu ve vücuda gelmesi için 600 saat harcanıyor.
Esasında bu model, süper araba markası Ferrari ve yüksek saatçiliği uç tasarımlarla birleştiren Hublot'nun ilk işbirliği değil. 2013'te piyasaya sürülen 'MP-05 LaFerrari'nin ödüllü mekanizması için "Bir kez de safir kasada görelim istedik" diyor tasarım ekibi. 637 bileşen ve 108 yarı değerli taşın kullanıldığı mekanizma, merkeze yerleştirilen dikey tourbillon'la dikkat çekiyor.

Sağ tarafta saat ve dakika göstergesi, solda güç rezervi imi, kasanın en altında ise tourbillon'un etrafında dönen saniye şeridi bulunuyor. Gelelim esas meseleye…
Mekanizmanın ana yayını içinde tutan tambur, saatin depolayabileceği güç rezervini belirliyor. Yani bir saat çift tamburlu ise bu artı bir özellik zira her gün kurmayı gerektirmeyecek demektir.
8_d.jpg
9_d.jpg

MP-05 LaFerrari'de ise karşılıklı 11 çift tambur bulunuyor! Bunun sonucunda elde edilen 50 günlük güç rezervi de haliyle bir rekora imza attı.
Saatin kullanma kılavuzunda 'elle kurmalı' yazsa da kutusunda ufak bir alet çantasıyla geliyor.
Formula 1 yarışlarında araba tekerleklerini daha hızlı değiştirmek için kullanılan elektrikli bijon sökme aletinin 'minik' boyuyla karşılaşınca şaşırmayın zira bu mekanizmayı kurmak için bir hayli güç ve zaman gerekli.
1_d.jpg

Söz konusu diğer aletler ise zaman göstergesini ayarlamak için. MP-05 LaFerrari Sapphire 51,1x59,7 milimetrelik kasası ve iri mekanizmasına rağmen sadece 53,5 gram.
18 ayda geliştirilen model 30 metreye kadar su geçirmezlik özelliğine sahip.
Yalnızca 20 adet üretilecek koleksiyonluk parçanın fiyatı 575 bin dolar.
15_d.jpg
17_d.jpg


11_d.jpg
19_d.jpg


23_d.jpg
25_d.jpg

21_d.jpg
22_d.jpg
27_d.jpg




31_d.jpg
32_d.jpg
33_d.jpg
34_d.jpg
 
Üst