Neler yeni

Sosyal medyada gelişen son haberler

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#41
YouTube TV yayına başladı

Video paylaşım platformu YouTube'un Şubat ayında tanıttığı televizyon servisi YouTube TV, ABD'nin bazı eyaletlerinde test yayınına başladı.
Google'ın yeni televizyon hizmeti YouTube TV ABD'nin New York, Los Angeles, San Francisco, Chicago ve Philadelphia eyaletlerinde test yayınına başladı.


Şubat ayında tanıtılan YouTube TV, aylık 35 dolar üyelik ücreti karşılığında ABC, CBS, FOX, NBC, Fox Sports Networks, ESPN gibi kanalların yayınını izleme olanağı sağlıyor. Üst paketlerde ise Showtime ve Fox Soccer Plus kanallarını izleme imkanı veriyor ve sınırsız kayıt imkanı ile istediğiniz programları kaydedip daha sonra izlemenize imkan tanıyor.


Youtube TV'nin Türkiye'de hangi tarihte hizmet vermeye başlayacağı henüz belli değil.
 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#42
Dikkat! YouTube'a girenler bu sabahtan itibaren...

Youtube, Android uygulaması için uzun süredir test ettiği yeni kullanıcı arayüzünü yayınladığı güncelleme ile aktif hale getirdi. İşte Youtube arayüzünde yapılan değişiklikler!


Dünyanın tartışmasız en büyük video paylaşım platformu olan YouTube, geçtiğimiz yıl Eylül ayında Android uygulaması için yeni bir kullanıcı arayüzü üzerinde çalıştığını duyurmuştu.

Yaklaşık 8 aylık test süreci boyunca üzerinde onlarca değişiklik yapılan yeni kullanıcı arayüzü, nihayet bugün Google Play Store'da yayınlanan güncelleme ile aktif hale getirdi.

Gelin, Youtube uygulamasının Android için yenilenen arayüzüne hep birlikte göz atalım.
Youtube'un yeni kullanıcı arayüzünü incelediğimizde ilk dikkat çeken detay, alt kısma yerleştirilen ve video izleme dışında uygulamanın tüm sekmelerinde görülen yeni gezinme çubuğu oluyor.

Ana Sayfa, Trendler, Abonelikler ve Kitaplık olmak üzere toplamda dört farklı sekmeye ev sahipliği yapan gezinme alanı, bu sayede uygulamanın kullanımını çok daha kolay hale getirirken sekmeler arasında geçiş yaptığınızda bıraktığınız kısımdan devam ediyorsunuz.

shiftdelete'in haberine göre hesap ve Kitaplık bölümleri yeni arayüzde farklı alanlara taşınırken, üst kısımda yer alan profil resmine tıklayarak Hesap ve Ayarlar'a ulaşabiliyorsunuz.

--------------------

Ramazan heyecanının ana sayfasına taşıyan YouTube, kullanıcıları Ramazan’a özel logosuyla karşılıyor. Ramazan Yoodle’ı bugünden itibaren bir ay boyunca YouTube’un ana sayfasında yer alacak.

YouTube’un Ramazan için yaptığı çalışma sadece Yoodle ile sınırlı değil. YouTube ayrıca, Ramazan ile ilgili içeriklerin yer aldığı özel bir bölüm hazırladı. Bu özel bölümde, eğlence programları ve dizilerin yanı sıra Ramazan’a özel yemek tariflerini içeren kanalların bulunduğu pek çok farklı içerik yer alacak.

Özel olarak tasarlanmış bu bölüm sayesinde YouTube kullanıcıları Ramazan ile ilgili içeriklere çok daha kolay bir şekilde erişme imkanına sahip olacak.
 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#43
Facebook, Büyük Messenger Reklam Testine Hazır!

Belki hoşunuza gitmeyecek ancak Facebook, popüler uygulamasında tüm dünyaya reklam göstermeye neredeyse hazır!

Facebook Messenger'da reklam görmek istemediğinizden eminiz ancak firma, bunu gerçekleştirmenin yollarını arıyor.

Sosyal ağ şu sıralar Messenger'ın giriş sayfasında reklamları test ediyor. İşlevin tüm dünyaya açılması yavaş olacak ancak 2017'nin sonuna kadar sizin için özel seçilmiş reklamları görmeyi bekleyebilirsiniz. Messenger ürün lideri Stan Chudnovsky, VentureBeat'le yaptığı röportajda bu değişikliğin nedeninin gelir sağlamak olduğunu açıkça söyledi. "Farklı iş modellerini" de düşündüklerini belirten Chudnovsky, bunların da reklamlara yönelik olduğunu belirtti.

Kısacası reklamlardan milyarlarca dolar gelir elde eden Facebook'un reklam göstermekten vazgeçmesini beklemeyin. Messenger'a eklenecek reklamların kullanıcılar tarafından nasıl karşılanacağı ise merak konusu. Elbette reklamdan hoşlanmayan bazı kullanıcıların Messenger'ı bırakıp reklamsız alternatiflere yönelmesi şaşırtıcı olmayacak.
 

Mehmetkarahanlı

Özel Üye
Özel Üye
Katılım
19 Haz 2016
Mesajlar
8,447
Beğeniler
31
#44

Periscope Süper Kalp Özelliği Nedir ? Süper Kalp Özelliği Ne İşe Yarar ?
Sosyal medya üzerinden canlı yapmanın ilk adımlarını atan uygulama olarak görebileceğiniz Periscope, yaptığı yeniliklerle müşterilerinin beğenisini kazanmaya devam etmektedir. Twitter’ın Periscope’u alması ile hız kazanan yenilikler, Periscope’un hem daha çok kullanıcıya erişmesine hem de müşteri memnuniyetine sebep olmaktadır.

Bu yeniliklerin sonuncusu olan Super Heart (Süper Kalp) ile Periscope, uygulama içi satın alma özelliğine kavuştu. Peki, yeni bir hizmet olan periscope süper kalp nedir? Süper kalp ne işe yarar? Periscope’un en iyi işlevi olan Süper Kalp ile hem dikkat çekebilir hem de yayıncıya para kazandırabilirsiniz. Canlı yayınını en çok beğendiğiniz kişilere verebileceğiniz kalplerle kullanıcılara şekilli kalpler gönderebilirsiniz.

Periscope Süper Kalp Nasıl Kullanılmaktadır?
Periscope Süper Kalpleri’ne sahip olmak istiyorsanız, satın alma işlemi yapmak zorundasınız. Periscope uygulaması üzerinden satın alabileceğiniz kalplerin fiyatı 0.99 dolar ile 99.99 dolar arası değişmektedir. 0.99 dolara 1050, 99.99 dolara ise 132.650 kalp alabileceğiniz bu hizmetle, sevdiğiniz yayınlara destek olabilirsiniz. Yayıncılar ise topladıkları bu kalpleri Super Broadcoster uygulaması ile gerçek paraya çevirebiliyorlar.
 

Mehmetkarahanlı

Özel Üye
Özel Üye
Katılım
19 Haz 2016
Mesajlar
8,447
Beğeniler
31
#45


Sosyal medya platformlarının veri tüketimi konusunda ne kadar kötü olduğunu biliyoruz. Görselliğin ön plana çıktığı çağımızda sadece platformları suçlamakta haksızlık olur. Öte yandan yaşanılan çevrede Wi-Fi kullanımı yaygınsa bir sıkıntı da teşkil etmiyorlar. İletişim teknolojilerinde aşmış ülkelerde sıkıntılı bir durum yok, ancak gelişmekte olan veya gelişmemiş ülkelerde hücresel ağların fiyatları hala yüksek. Dolayısıyla uygulama bazında tedbirler alınmasında fayda var. Bu blogda, dünyanın en büyük sosyal medya platformu Facebook'ta veri tasarrufu nasıl yapılır konusunu inceleyeceğiz.Şimdi, Facebook'ta veri tasarrufu yapmanın iki yöntemi olduğunu söyleyerek başlayalım. Yüksek çözünürlüklü resimler veya otomatik oynatma videolarına çok güzel çözüm geliştirmişler. Bazı ayarlarla oynayarak Facebook'ta veri tasarrufu yapabilirsiniz.

Özellikle iPhone veya iPad kullanıyorsanız biraz sonra önereceğim klasik yöntemi kullanmakta fayda var. Çünkü "Veri Tasarruf Modu" bu cihazlarda henüz aktifleşmedi
.


Klasik Yöntem (iOS)





iOS için Facebook
uygulamasına girdikten sonra sağ altta yer alan ayarlar menüsünden "Hesap Ayarları" kısmına giriyoruz. Daha sonra "Videolar ve Fotoğraflar" menüsüne tıklıyoruz. Sağdaki fotoğrafta görüldüğü üzere, videoları ve fotoğrafları HD yükle modundan çıkarıyoruz. Aynı zamanda videoların sadece Wi-Fi bağlı iken açılmasını istiyoruz. Bu sayede önemli ölçüde veri tasarrufu yapabilirsiniz.



Facebook Veri Tasarruf Modu (Android)





Android için Facebook
uygulamasına girdikten sonra sağ üst köşede bulunan Ayarlar bölümüne giriyoruz. Burada biraz aşağı indikten sonra Veri Tasarruf Modu adını taşıyan bir menü göreceksiniz. Buraya girdikten sonra sağda bulunan görseldeki tikler kapalı olacak. Bunu aktif hale getirerek Facebook'ta veri tasarruf modunu aktif hale getirebilirsiniz

.
İndir

Facebook Mobil Android

Android İçin Facebook Uygulaması


İndir

Facebook Mobil iOS

iPhone ve iPad İçin Facebook Uygulaması


İndir

Facebook Mobil Windows-phone

Windows Phone için Facebook Uygulaması

 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#46
WhatsApp büyük bir değişime hazırlanıyor

Dünyanın açık ara en yaygın kullanılan mesajlaşma uygulaması WhatsApp, köklü bir değişim yapmaya hazırlanıyor. Aylık aktif kullanıcı sayısı 1 milyarı geçen uygulama, bundan böyle kendi emoji tasarımına geçiyor.

Bildiğimiz üzere emojiler artık hem WhatsApp hem diğer mesajlaşma uygulamaları hem de sosyal medya için artık vazgeçilmez hale geldi. Birçok kişi emojilerin farklı ruh halini yansıttığı için özgün olması gerektiğini düşünüyor. Buradan hareketle WhatsApp da kendine özgü emoji geliştirme kararı aldı.

Twitter’da onaylı hesap olan Emojipedia, WhatsApp’ın çok yakında kendi emoji tasarımını kullanmaya başlayacağını duyurdu ve fotoğrafları yayımladı. Yeni tasarım, Apple’ın emoji tasarımına göre ufak farklılıklar gösteriyor.
Yeni emojilerin ne zaman kullanıma sunulacağı henüz bilinmiyor. Diğer taraftan yine Facebook’un bünyesinde bulunan bir başka mesajlaşma uygulaması Messenger ise kendi emoji tasarımını kullanmaktan vazgeçecek. Facebook, Messenger emoji desteğini sonlandırıp, insanların kendilerini ifade edebileceği başka özelliklere odaklanmayı hedefliyor.
 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#47
WhatsApp’a beklenen özellik geliyor


Mobil platformun en çok kullanılan uygulamaların başında gelen WhatsApp, yeni yeteneğe kavuştu. WhatsApp’a gelen Live Location yani canlı konum olarak adlandırılan özellik sayesinde kullanıcılar rehberlerindeki arkadaşlarıyla konumlarını gerçek zamanlı olarak paylaşabiliyor.

Google Haritalar, Facebook Messenger ve Snapchat‘in ardından gelen canlı konum paylaşma özelliğinin kullanılabilmesi için kullanıcıların arkdaşlarıyla veya bir grupta sohbet etmesi gerekiyor. WhatsApp’a gelen yeni özelliği nasıl kullanacağınızı kısaca bahsedelim. Gönderme seçeneğine tıklandığında konum seçeneğinin altında mevcut konum seçeneği yer alıyor. Kullanıcılar konum seçeneğini paylaşmak istedikleri zaman dilimine göre ayarlayabiliyor. Kullanıcıların paylaştıkları konumlar bir kişi veya grup tarafından o süre içerisinde harita üzerinden görüntüleniyor. WhatsApp’ın canlı konum özelliğini kademeli olarak yayınladığını belirtmekte yarar var. Henüz bu özellik telefonunuza gelmediyse sabırlı olmalısınız.
 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#48
Facebook, Stories ve Messenger Day'i Birleştirdi

Facebook, Snapchat'ten "esinlendiği" çok sayıda özelliğin kafa karıştırmaya başladığını gördü; birleştirme yoluna gitti...


Facebook'un Snapchat'e benzer çok sayıda farklı sosyal ağ hizmeti (Messenger, Instagram ve WhatsApp) olması bir çok kullanıcının aklını karıştırabiliyor. Şirket bu durumun farkına varmış olacak ki, Facebook Stories ve Messenger Day hizmetlerinin birleşeceği duyuruldu. Ortaya çıkan yeni hizmetin adı sadece "Stories" olacak ve burada paylaştığınız tüm fotoğraf, video ve slayt gösterileri hem Facebook hem de Messenger uygulamasından erişilebilecek.

Bundan sonra bu üç platfrom arasında ayrı ayrı paylaşımlar yapmanıza da gerek kalamayacağı anlamına geliyor. Ayrıca yaptığınız paylaşımları herekese açık, sadece Facebook arkadaşlarınıza açık veya sadece Messenger arkadaşlarınıza açık hale de getirebileceksiniz. Eğer bu seçeneklerin hiç biri kulağınıza iyi gelmiyorsa kişisel bir liste hazırlayabilir ya da Stories'den belli kullanıcıların iki platformdan da gönderilerinizi görmesini emgelleyebilirsiniz.

Facebook ve Messenger'in farklı sürümleri olması zaten hiç mantıklı değildi. Şirketin bu kararının arkasında büyük ihtimalle akıl karışıklığını ortadan kaldırmak ve geçici teklifin daha fazla kullanılmasını sağlamak bulunuyor.
 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#49
YouTube'un çevrimdışı video özelliği daha fazla ülkeye yayılıyor

YouTube geliştirilmeye devam ediyor. Video izleme platformu YouTube'a çevrimdışı desteği geldi. Eklenen son özellik videoların çevrimdışıyken izlenmesine olanak sağlıyor.

YouTube'a birçok video platformunda olan ve kullanıcıların heyecanla beklediği çevrimdışı modu özelliğini ekledi. Yeni özellik sayesinde akıllı telefonda videolar internet olmadan da izlenebilecek.

YouTube Android uygulamasına yeni gelen özellik sayesinde videoları istenilen çözünürlükte telefona indirebilmek mümkün. Bu özellikle birlikte veri tasarrufu sağlamak da mümkün hale gelecek. Kullanıcılar Wi-Fi bağlantısıyla videoları indirip daha sonra izleyebilecek. İndirmeleri kütüphane bölümüne yeni eklenen İndirmeler sekmesi altından takip edebiliyorsunuz. İndirme işlemi gerçekleştiğinde videoları oradan duraklatabilir veya izleyebilirsiniz.

Özellik henüz bütün bölgelerde açık değil. Şu an sadece Hindistan, Irak ve Lübnan’da kullanılabilir durumda. İndirme düğmesinin müzik videoları için devre dışı bırakıldığını belirtelim.









 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#50
Instagram'a kısa süre sonra görüntülü arama özelliği gelebilir

Instagram, Snapchat'ten birçok özelliği kopyaladı ve şimdi de sohbet yolunda bazı yeni adımlar atıyor olabilir. WhatsApp endüstri blogu WABetaInfo tarafından Instagram'ın halka açık olmayan bir sürümünde video çağrı özelliği tespit etti. Yani kısa bir süre sonra Instagram'a görüntülü arama özelliği gelebilir.

Instagram daha önce Hikayeler’e GIF özelliğini sunduğunu açıklamıştı. İnsanlar artık Hikayeler’de fotoğraf ve videolarının üzerinde çıkartma şeklinde hareketli GIF’ler paylaşabilecek. WhatsApp endüstri blogu WABetaInfo tarafından Instagram'ın halka açık olmayan bir sürümünde video çağrı özelliği tespit etti. Yani kısa bir süre sonra Instagram'a görüntülü arama özelliği gelebilir.

Instagram, DM üzerinde mesajlaşan kullanıcıların birbirleriyle görüntülü sohbet etmesine izin verecek. Kamera sembolüne dokunduğunuzda görüntülü arama başlıyor. Bu özellik sadece iki tarafın da konuşmayı kabul ettiği sohbetlerde kullanılıyor. Size mesaj isteği göndermiş biri görüntülü arama isteğinde bulunamıyor. Geliştirilme aşamasında olan özelliğin tüm kullanıcılara ne zaman sunulacağı belli değil.



Instagram üzerinden görüntülü konuşma, insanların uygulamada daha fazla vakit geçirmesine izin verebilir. Ancak bu şekilde aktif olarak iletişim kurarak, Facebook'un bizim hakkımızda daha fazla veri toplayabileceği konusunda endişeler de var.
Facebook, Instagram’a videolu görüşme geleceği iddialarına “Söylentiler ve spekülasyonlar hakkında yorum yapmıyoruz” şeklinde yanıt verdi.

Instagram, kullanıcılarına canlı hikayeler, DM üzerinden kısa süreli geçici videolar gönderme gibi özellikleri daha önce sundu ve bunlar kullanıcılar tarafından severek kullanılıyor. Geçtiğimiz yıl Facebook Messenger üzerinde 17 milyar görüntülü konuşma gerçekleştirildi.

Instagram'ın video çağrı yapmak için gerekli ilgi ve altyapısı olduğu göz önüne alındığında, bu özelliğin hayata geçmesi muhtemel görünüyor.
 

daimy2017

Member
Üye
Katılım
17 Ağu 2017
Mesajlar
65
Beğeniler
2
#51
facebook, twitter gibi sosyal medya şirketleri pazarda sahip oldukları paylar ve güçleri nedeniyle (sınırlı rekabet ortamında bulunmaları nedeniyle) demokrasiye ve haber alma özgürlüklerine tehdit olarak algılanmaya başlandı.
 

collo1

Moderator
Yönetici
Moderator
Katılım
11 Ocak 2012
Mesajlar
3,196
Beğeniler
155
#52
YouTube, web sürümünde videoların küçültülerek oynatılabilmesini sağlayacak

YouTube mobil uygulamasının videoları ekranın sağ alt köşesinde küçültüp, sitede dolaşmaya devam etme şansı tanıyan sevilen özelliği platformun web sürümüne geliyor.

YouTube nin mobil uygulamasına özgü özelliklerinden videoları küçülterek oynatma, sitenin web sürümüne uyarlanıyor. 9to5Google sitesinin ulaştığı bilgilere göre, bu özelliğin testlerine başlandı.
YouTube devreye soktuğu A/B testiyle küçük bir kullanıcı grubuna özelliği denetmeye başladı.

Özelliğin tüm platformda devreye alınmasıyla birlikte, kullanıcılar bir video izlerken, onu durdurmaya gerek duymadan sitedeki diğer bölümlerde dolaşmaya devam edebilecek. Video ise sağ alt köşede oynamaya devam edecek.

Sağ alt köşeye küçültülen video oynatıcısının başlat, durdur, geri sar ve sonraki videoya geç gibi kontrolleri de kullanılabilecek.