- 19 Haz 2016
- 8,533
- 148
- 63

İnternet, her alanda olduğu gibi iş dünyasında da birçok şeyi daha kolay hale getirmiş durumda. Sadece birkaç tıklamayla dünyanın herhangi bir yerinden kişilerle istediğiniz konuda onlarla çalışabilmeniz mümkün.
Çevrimiçi işbirliği araçlarının birçoğu oldukça maliyetli ve görsel tasarım gibi belirli bir alana yönelik hazırlanmış. Ancak, hazırladığımız bu listedeki araçlarla işbirliği yapmak hem çok kolay hem de ücretsiz. İşte ekibinizle iş yapmak için kullanabileceğiniz en iyi 6 çevrimiçi toplantı aracı;
1. Google Dokümanlar / Drive

Google Dokümanlar, belge oluşturma konusunda oldukça donanımlı bir araç ve bu amaçların dışında da oldukça iyi işler çıkarıyor diyebiliriz. E-tablolar, sunumlar, formlar ve daha birçok konuda ekibinizle aynı anda çalışabileceğiniz serviste, yorumları kullanarak değişiklik isteğinde bulunabilir ve sonraki çalışmalarınızda kendinize bir not bırakabilirsiniz.
Ekibinizle ortak bir dosya depolama alanı kurmanıza izin veren Google Drive ise 15 GBlık alan ile her işinizi kolaylıkla yapabilmenizi sağlıyor. Belgelerinizi e-postayla veya USB bellek ile taşımaktan çok daha kolay olan Driveın sağladığı varsayılan özelikler sizin için yeterli değilse ek planlarla bunu geliştirebiliyorsunuz.
İndir

Google Dokümanlar iOS
iPhone ve iPad için Google Dökümanlar Uygulaması
İndir

Google Dokümanlar Android
Android İçin Google Dokümanlar Uygulaması
İndir

Google Drive
Google Çevrimiçi Dosya Depolama ve Paylaşma Programı

Google Drive
Google Drive Web Servisi
İndir

Google Drive Android
Android için Google Drive
İndir

Google Drive iOS
iPhone, iPad ve iPod Touch için Google Drive Uygulaması
İndir

Google Drive
Mac İçin Google Drive Çevrimiçi Dosya Depolama ve Paylaşma Programı
2. OneNote

Not defteri alanında Evernote oldukça büyük bir isim, ancak fiyat artışı ve gizlilik kaygılarından sonra OneNotea yenik düştü. Her platform için tamamen ücretsiz olarak sunulan OneNote, ekibinizle birlikte not defterleri oluşturup bunları çizimler, tablolar, bağlantılar ve aklınıza gelebilecek diğer içeriklerle doldurabileceğiniz bir alan sağlıyor. Paylaşılabilen bir not defterini oluşturmanın oldukça kolay olduğu OneNote, herkesin kendi bölümlerini ve sayfalarını eklemesine de izin veriyor.
OneNoteu kullanmak için oldukça bol seçeneğiniz bulunuyor. İsterseniz bir wiki takımı oluşturabilir, proje yönetimini sağlayabilir, notları ve fikirleri takip edebilirsiniz. Hatta, OneNoteu sanal bir beyaz tahta olarak bile kullanabilirsiniz. Özet olarak OneNote ekibinizin not alma, fikir yönetimi ve beyin fırtınası ihtiyaçlarını rahat bir şekilde karşılayabiliyor.
İndir

Microsoft OneNote
Windows İçin Not Tutma Uygulaması
İndir

Microsoft OneNote
Mac için Not Alma Uygulaması
İndir

Microsoft OneNote Android
Android İçin Not Defteri Uygulaması
İndir

Microsoft OneNote iOS
iPhone, iPod Touch ve iPad İçin Gelişmiş Not Defteri Uygulaması
3. Appear.in

Ekibiniz her zaman aynı yerde bulunmuyorsa, Appear.in servisi işinizi oldukça kolaylaştıracaktır diye düşünüyorum. Konferans görüşmesi yapabileceğiniz bir araç olan Appear.in, tarayıcı üzerinden bir toplantı odası oluşturmanıza ve 8 kişiyi ağırlayabilmenize olanak tanıyor.
Herhangi bir indirme veya eklentiye ihtiyaç duymadan ve kimsenin hesap oluşturmasını gerektirmeyen serviste herkes ses, video ve metin şeklinde toplantıya bağlanabiliyor. Appear.in ile ekibiniz nerede olursa olsun, istediğiniz zaman buluşabilmeniz mümkün.

appear.in
Ücretsiz Özel Video Sohbet Servisi
İndir

Appear.in iOS
Appear.in iOS İçin Ücretsiz Grup Video Konferans Uygulaması
4. Trello

Bilinen en iyi proje yönetim araçlarından biri olan Trello, kartlar ve pano sistemiyle birlikte yapılacak listeleri, hedefler ve ekibinizin gerçekleştirmek istediği diğer görevler için ideal bir platform diyebilirim. Bunların dışında, fon yönetimi gibi proje yönetimi dışında da büyük kullanım amaçları da bulunuyor.
İndir

Trello Android
Proje Yönetimi ve Takibi Uygulaması
İndir

Trello iOS
Proje ve Etkinlik Organizasyonu İçin Görev Atama Uygulaması

Trello
Ücretsiz Ortak Çalışma Servisi
5. Zenkit

Proje yönetimi konusunda Trelloya harika bir alternatif olarak öne çıkan Zenkit, Trellonun sunduğundan daha fazla veri yönetimi imkanı sunuyor. Başlangıçta basit bir arayüz sunan platformda, ihtiyaçlarınıza göre çeşitli ayarları hızlı ve kolay bir şekilde değiştirebiliyorsunuz. Kişisel kullanım için 1 GB ek alan, koleksiyon başına 2000 öğe ve 5 kişiye kadar olan işbirliği özellikleri ücretsiz olarak sunuluyor.
Verilerinizi basit bir listede görmek, Kanban formatında çalışmak veya oldukça havalı akıl haritası düzenini kullanmak isteyip istemediğinizi Zenkit sizinle paylaşıyor. Trellodan çok daha iyi sıralama ve kart kontrolü sunan Zenkitte, yönetebileceğiniz alanlarda eksiksiz bir veri tabanına sahip olabilirsiniz. Halihazırda Trello kullanıyorsanız, tek bir tıklamayla Zenkite veri aktarabiliyorsunuz
.
6. Slack

Slack platformu takımınızla şakalaşma, önemli tartışmalar, dosya paylaşımı ve daha birçok şey sağlayan bir takım iletişim aracı. iletişim konularını kanallar halinde bölerek ekibinizin üyeleri ihtiyaç duydukları konulara katılabiliyorlar. Doğrudan herhangi bir takım üyesine mesaj gönderebileceğiniz veya diğer konuşmalar için özel gruplar oluşturabilmenize olanak sağlayan Slack, herhangi bir dosyayı paylaşmanıza ve iş akışınızı otomatikleştirmek için yararlı entegrasyona sahip olmanızı sağlıyor.
E-posta göndermek veya WhatsAppta bir grup sohbeti kullanmaktan çok daha iyi imkanlar sunan Slack, güçlü özellikleriyle her türlü ihtiyacınıza karşılık veriyor. Sınırsız sayıda üye için ücretsiz olan, ancak sizi 10 entegrasyona ve 10.000 mesaja sınırlayan Slack küçük takımlar için oldukça uygun görünüyor.
İndir

Slack Windows-phone
Windows Phone için Grup Mesajlaşma Uygulaması
İndir

Slack
Takım İletişimi Programı
İndir

Slack Android
Android İçin Takım İletişimi Uygulaması
İndir

Slack iOS
iPhone ve iPad için Grup Haberleşme Uygulaması
Sizler için listelediğimiz bu 6 araç ile küçük ekipler verilerini yönetebilir, doküman oluşturmak için birlikte çalışabilir ve bunları yaparken sürekli iletişim halinde kalabilirler. Birkaç kişiden oluşan ekipler için yeterli imkanlar sunan bu araçlar sayesinde her işinizi kolaylıkla halledebilirsiniz.