
Peki yıllık 1 milyar dolara yakın bu gelir nasıl temin edilecek?
WhatsAppın açıklamasına göre firma uygulamasında reklam göstermemeye devam edecek.
2014 yılında 250 milyon dolar zarar eden WhatsApp, Facebookun sahibi Zuckerberge göre ileri dönük bir yatırım.
İlk olarak gelir modeli için uygulama içi satın almalarla özel emojiler, duvar kağıtları ve pek çok hediye sisteminin dahil olduğu bir market WhatsAppa dahil edilecek. Böylece firma belli bir seviyede gelir elde etmeye devam edecek.
Evet işin görünen kısmı bu. Fakat arka tarafında neler var?
Dünyada WhatsApp kullanıcılarının, özellikle Brezilya ve Hindistan gibi ekonomik gücün çok yüksek olmadığı ülkelerdeki kullanıcıların, kredi kartı ve kredi kartıyla bir uygulamaya verecek 1 dolarlık imkanları bulunmuyor.
Bu yüzden WhatsAppı kullanmayı bırakan kullanıcıların sayısı, WhatsAppın dikkatini çekecek seviyeye ulaşmış durumda.
Her ne kadar kişilerin bilgilerini satmadığını söylese de WhatsApp, elindeki verilerle beraber Facebookun en önemli güçlerinden bir tanesi. Mevcut kullanıcıların kullanımı bırakıyor olmasının önüne geçmeye çalışan WhatsApp, esasında bizlere verilerin ne kadar değerli olduğunu söylüyor. Hele tüm yetkilerin neredeye kullanılabilir halde olduğu Android işletim sistemine sahip cihazlarda.
Önümüzdeki dönemlerde büyük veri algoritmalarının gelişmesiyle beraber, insanlığın en yoğun kullandığı uygulamalar, en değerli veri toplama alanları olacak. (ki şimdi olmuş durumdalar zaten)
WhatsAppta bu fırsatı kaçırmak istemiyor. 1 milyar dolar değil de firma için uygulamadan kaçacak potansiyel veri kaynakları daha önemli. Zaten WhatsAppın bildirdiğine göre artık 3. parti firmalara bilgiler de satışa sunulacak.
Yani resmi olarak da bilgileriniz, verileriniz satılabilecek.