
MasterCard, Dünya GSM Birliği (GSMA) tarafından Barcelonada düzenlenen Mobil Dünya Kongresinde, PRIME Research ile ortak yürüttüğü Geleneksel Mobil Ödemeler Araştırmasının dördüncüsünün sonuçlarını duyurdu.
Araştırma, 2015 yılı içerisinde dünya genelinde mobil ödemeler hakkındaki 2 milyonu aşkın Twitter, Facebook, Instagram, Google+ ve YouTube içeriğinin ve forumlardaki tartışmaların analizini kapsıyor. 2012de yapılan ilk araştırmada sadece 85.000 içerik analiz edilmişti.
Mobil Ödemeler Araştırmasına göre mobil ödemeler hakkındaki olumlu düşünceler giderek yükseliyor: 2015 yılında tüm dünyada paylaşılan sosyal medyada içeriklerinin %95i bu yeni teknolojiler hakkında olumlu ya da nötr düşünceye sahip.
Ödeme seçenekleri ve bunlara duyulan ilgi artıyor
Hız ve rahatlığın yanı sıra sunduğu seçenekler sebebiyle de tüketicilere eşsiz bir alışveriş deneyimi yaşatan mobil ödeme teknolojilerinde Apple Pay, Samsung Pay ve Android Payden bahseden iletiler, toplam iletilerin %97sini oluşturdu. İletilerin ana konusu ürün lansmanı, hizmet iyileştirme ve ürün değerlendirmesi oldu.
Dijital cüzdanı konu edinen içeriklerin dışında, %47 oranında temassız kartlardan, %33 oranında biyometrik sistemlerden, %24 oranında kişisel ödemelerden, %6 oranında da giyilebilir ödeme teknolojilerinden bahsedildi.
Tüketiciler, giyilebilir ödeme şekillerine de yılın ilk çeyreğinden sonra daha ısınmış görünüyor; son çeyrekte giyilebilir teknolojiden bahseden iletiler, ilk çeyrektekinin 30 katı.
Temassız kart ile ilgili iletiler daha çok Londra, Şikago, St Petersburg gibi şehirlerin toplu taşımalarındaki ve önemli spor aktivitelerindeki kullanımına yönelik oldu.
Dünya mobil ödeme teknolojilerini konuşuyor
Dünya çapında, iletilerin ana konusu dijital cüzdandı. Çalışmanın sonuçlarına göre mobil ödemeler konusunda sosyal medyadaki iletilerin miktarı bir önceki yıla göre tüm dünyada özellikle de Kuzey Amerika, Orta Doğu ve Afrika, Avrupa ve Asya Pasifikte artış gösterdi.
İlle de güvenlik
Mobil Ödemeler Araştırması tüketicilerin odak noktasının halen güvenlik olduğunu, daha güvenli alışveriş deneyimi için gelişmiş dijital uygulamalara kaydıklarını gösterdi. 163 ülkede en öne çıkan konu biyometrik ödeme sistemleri oldu: parmak izi tanıma ve elektro kardiyografinin yanı sıra yüz tanıma yani Selfie Pay konuları %55 ile başı çekti.
Mobil ödemeler hakkındaki olumlu düşüncelerde de yükseliş görüldü; 2015 yılında tüm dünyada paylaşılan sosyal medyada içeriklerinin %95i olumlu ya da nötr oldu, bir önceki yıla göre 3 puanlık bir artış gözlendi.
Bu daha önceki yıllardaki araştırma sonuçlarına göre, olumlu yönde %20yi aşan bir artış demek, tüketici her geçen yıl yeni teknolojilere daha çok ısınıyor. Tüketiciler en çok şifre döneminin bitişine dair memnuniyet dile getirdi, iletilerin diğer bir ana teması ise yeni biyometrik doğrulama seçenekleriydi.