- 16 Haz 2015
- 1,326
- 0
- 36
Türkiyede online tüketiciler internette en çok arama motoru ve e-posta hizmetlerini kullanıyor, bunların yüzde 73ü TV izlerken aynı anda internete bağlanıyor.Türkiyedeki internet kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden DigitalSCOPE 2014 Raporunun sonuçlarına göre, Türkiyede internet kullanıcılarının yüzde 73ü TV izlerken aynı anda internete bağlanıyor. Aynı anda iki ekranı kullananların yüzde 47si TV karşısında sosyal medyada geziniyor, yüzde 21i TVde gördüğü insanları ve yüzde %19u da TVde gördüğü markaları internette araştırıyor.Online olarak yapılan aktiviteler arasında arama motoru kullanımı tüm platformlarda ön plana çıkarken, bilgisayardan internete bağlananların yaklaşık yüzde 70i e-postalarınıkontrol etmek ve markalar hakkında bilgi toplamak içinbilgisayarlarını kullanıyor. Cep telefonlarında en fazla harita gibi lokasyonbazlı hizmetlerle (%64) sosyal medya (%64) kullanılırken, tabletlerde ise daha sıklıkla makale takibi (%39)ve video izleme (%38) ön plana çıkıyor.YÜZDE 60, İNTERNET BAŞINDA 2 SAATTEN FAZLA KALIYOR
Rapora göre, internet kullanıcılarının %63ü her gün online oluyor, yüzde 60a yakını ortalama bir günde 2 saatten daha fazla süresini internette geçirirken %21i için ise bu süre 5 saatten daha fazla. İnternette günde 30 dakikadan az vakit geçirenlerin oranı ise yüzde 8de kalıyor.
İnternet kullanıcılarının TV izleme alışkanlıkları incelendiğinde 2 saatten fazla TV izleyenlerin oranı yüzde 39da kalırken sadece %7si 5 saatten fazla televizyon izlediğini belirtiyor. Günde 2 saatten fazla radyo dinleyenlerin oranı %14 olurken bu oran basılı gazete için %10.
AKILLI TELEFON KULLANICILARININ %82Sİ HER GÜN ONLİNE
Araştırmada internet kullanıcılarının cihaz tercihlerine dair de ilginç bulgular var. Türkiyede yaşayan akıllı telefon sahiplerinin %82si her gün akıllı telefon aracılığıyla online olurken, Doğu ve Orta Avrupa (DOA) ülkelerindeki akıllı telefon sahipleri için bu oran %75de kalıyor. DOA ülkeleri ortalamasına paralel olarak Türkiyede bilgisayar sahiplerininyaklaşık yüzde 70i bilgisayarlarından her gün internete bağlanıyor.
Türkiyedeki tablet sahiplerinin ise %57si her gün internete bağlanırken, DOA ülke ortalaması %54de kalıyor.
ÜRÜN ARAŞTIRMASINDA EN ÇOK İNTERNETE BAŞVURULUYOR
İnternet kullanıcılarının tüketim alışkanlıklarının da incelendiği araştırma bir ürün/hizmet almadan önce en çok internetten araştırma yapıldığını (%68) ortaya koyuyor. İkinci olarak başvurulan kaynak ise %47yle tanıdıkların tavsiyesi. Öte yandan en güvenilir olarak görülen kaynaklar uzman görüşleri ve tanıdıkların verdiği tavsiyeler.
Katılımcıların %56sı araştırdıkları ürün/hizmetlerden ilk defa internet aracılığıyla haberdar olduklarını belirtiyor. Online tüketicilerin %76sı yeni ürünler bulmak, %75i en iyi fiyatı bulmak, %65i ise alışveriş yapmak için internetin faydalı olduğunu düşünüyor.
Rapora göre, internet kullanıcılarının %63ü her gün online oluyor, yüzde 60a yakını ortalama bir günde 2 saatten daha fazla süresini internette geçirirken %21i için ise bu süre 5 saatten daha fazla. İnternette günde 30 dakikadan az vakit geçirenlerin oranı ise yüzde 8de kalıyor.
İnternet kullanıcılarının TV izleme alışkanlıkları incelendiğinde 2 saatten fazla TV izleyenlerin oranı yüzde 39da kalırken sadece %7si 5 saatten fazla televizyon izlediğini belirtiyor. Günde 2 saatten fazla radyo dinleyenlerin oranı %14 olurken bu oran basılı gazete için %10.
AKILLI TELEFON KULLANICILARININ %82Sİ HER GÜN ONLİNE
Araştırmada internet kullanıcılarının cihaz tercihlerine dair de ilginç bulgular var. Türkiyede yaşayan akıllı telefon sahiplerinin %82si her gün akıllı telefon aracılığıyla online olurken, Doğu ve Orta Avrupa (DOA) ülkelerindeki akıllı telefon sahipleri için bu oran %75de kalıyor. DOA ülkeleri ortalamasına paralel olarak Türkiyede bilgisayar sahiplerininyaklaşık yüzde 70i bilgisayarlarından her gün internete bağlanıyor.
Türkiyedeki tablet sahiplerinin ise %57si her gün internete bağlanırken, DOA ülke ortalaması %54de kalıyor.
ÜRÜN ARAŞTIRMASINDA EN ÇOK İNTERNETE BAŞVURULUYOR
İnternet kullanıcılarının tüketim alışkanlıklarının da incelendiği araştırma bir ürün/hizmet almadan önce en çok internetten araştırma yapıldığını (%68) ortaya koyuyor. İkinci olarak başvurulan kaynak ise %47yle tanıdıkların tavsiyesi. Öte yandan en güvenilir olarak görülen kaynaklar uzman görüşleri ve tanıdıkların verdiği tavsiyeler.
Katılımcıların %56sı araştırdıkları ürün/hizmetlerden ilk defa internet aracılığıyla haberdar olduklarını belirtiyor. Online tüketicilerin %76sı yeni ürünler bulmak, %75i en iyi fiyatı bulmak, %65i ise alışveriş yapmak için internetin faydalı olduğunu düşünüyor.