- 19 Haz 2016
- 8,533
- 148
- 63
Türk oyuncularının özellikle Türkçe olmasını istediği The Witcher 3: Wild Hunt'ın Türkçe yama çalışması nihayet tamamlandı ve oyun tamamen Türkçe oldu. İşte detaylar!
CDProjekt'in geliştirdiği ve Bandai Namco'nun geçtiğimiz 2015 senesinin başında piyasaya sunduğu The Witcher 3: Wild Hunt, hem kutulu ve dijital olarak ülkemizde 60-70 TL arasındaki uygun bir fiyat ile satışı ile hem de oyunun kalitesi ile gönlümüzü almayı başarmıştı ancak oyun ne yazık ki, bir önceki oyun gibi resmi olarak Türkçe olmamıştı.
Yine geçtiğimiz aylarda da duyurusunu yaptığımız OYUN YAMASI nihayet tamamlandı ve yama test edildikten sonra oyunculara sunuldu.
Türkçe yama için özel olarak hazırlanan web sitesinden ücretsiz olarak edinebilirsiniz. Oyunun geriye kalan ek paketleri ise ilerleyen günlerde Türkçe olacak.
:: The Witcher 3: Wild Hunt'ın Türkçe Yamasını İndirmek için Tıklayınız!
Oyun Neden Resmi Olarak Türkçe Olmadı?
Belirtilenlere göre; Türkçe çeviriyi çıkarmadan evvel, oyunun geliştiricileri ile iletişime geçilmiş ancak Blood and Wine adlı ek paket üzerinde çalıştıkları için ve bu yüzden yoğun oldukları için bu konuyla ilgili çalışmalara başlayamamışlar.
Yine de oyunun Türkçe yaması ile ilgilenmişler ve Türkçe yamanın resmi olması için Blood and Wine paketinin resmi olarak piyasaya çıkmış olması gerektiğini vurgulamışlar. Eğer dil dosyalarını açmada ve kapamada sorun olmaz ise ek paketi de çevirdikten sonra yamanın geliştiricileri, Türkçe yamanın resmi olması için tekrar şanslarını deneyecekler.
[h=2]PC oyunculuğunun ölmediği, bir kez daha kanıtlandı.
[/h][FONT="]Geçtiğimiz yılın en iyi oyunlarından olan [FONT="]The Witcher 3: Wild Hunt hatırlayacağınız üzere, neredeyse alınabilecek bütün ödülleri almıştı. Blood and Wine gibi başarılı içerik paketleriyle desteklenen oyun, hala oynanmaya ve [FONT="]satın alınmaya devam ediyor olacak ki, 10 milyon barajına epey yaklaşmış.[/FONT][/FONT]
InfoShare 2016 festivalinde [FONT="]Artur Kurasinski tarafından yapılan bir röportaja katılan CD Projekt REDin CEOsu Marcin Iwinski, oyunların satışları hakkında sorulan bir soruya,[FONT="] The Witcher sersinin, genel olarak 20 milyon sattığı ve bu rakamların neredeyse yarısını son oyunun oluşturduğu cevabını verdi.[/FONT] Özellikle The Witcher 3: Wild Huntda herhangi bir kopya koruma sistemi bulunduramadıklarından da bahseden ünlü isim,[FONT="] istendiği takdirde oyunun bir hafıza kartıyla paylaşılabileceğini ama buna rağmen insanların bu yöntemi tercih etmediklerini[/FONT] ve 10 milyona yakın bir satış rakamına ulaşabildiklerini yeniledi.[/FONT]
Bu arada The Witcher 3: Wild Huntın[FONT="] en büyük satış rakamlarının PC platformunda olduğunu, hatta Steam üzerinde neredeyse 2 milyona ulaştığı da verilen bilgiler arasındaydı. Üstelik bu rakamlara GOG üzerinden yapılan satışlar da dahil değil. Verilen bu bilgiler ışığında, [FONT="]oyunculara çile çektiren kopya koruma sistemlerinin aslında bu kadar da gerekli olmadığını ve PC oyunculuğunun kesinlikle ölmediğini söylesek çok da yanılmış olmayız herhalde.[/FONT] Açıkçası konsol ömürlerinin kısalması ve bilgisayar gibi konsollara da yükseltme sistemlerinin yolda olduğunu düşünürsek, (PlayStation NEO gibi) [FONT="]PC platformunun ilerleyen günlerde daha da güçleneceğini bekleyebiliriz. [/FONT]Ayrıca, yaklaşık yarım saat uzunluğunda olan röportajın, tamamına da buradan ulaşabilirsiniz.[/FONT]
[/FONT]

CDProjekt'in geliştirdiği ve Bandai Namco'nun geçtiğimiz 2015 senesinin başında piyasaya sunduğu The Witcher 3: Wild Hunt, hem kutulu ve dijital olarak ülkemizde 60-70 TL arasındaki uygun bir fiyat ile satışı ile hem de oyunun kalitesi ile gönlümüzü almayı başarmıştı ancak oyun ne yazık ki, bir önceki oyun gibi resmi olarak Türkçe olmamıştı.
Yine geçtiğimiz aylarda da duyurusunu yaptığımız OYUN YAMASI nihayet tamamlandı ve yama test edildikten sonra oyunculara sunuldu.
Türkçe yama için özel olarak hazırlanan web sitesinden ücretsiz olarak edinebilirsiniz. Oyunun geriye kalan ek paketleri ise ilerleyen günlerde Türkçe olacak.
:: The Witcher 3: Wild Hunt'ın Türkçe Yamasını İndirmek için Tıklayınız!

Oyun Neden Resmi Olarak Türkçe Olmadı?
Belirtilenlere göre; Türkçe çeviriyi çıkarmadan evvel, oyunun geliştiricileri ile iletişime geçilmiş ancak Blood and Wine adlı ek paket üzerinde çalıştıkları için ve bu yüzden yoğun oldukları için bu konuyla ilgili çalışmalara başlayamamışlar.
Yine de oyunun Türkçe yaması ile ilgilenmişler ve Türkçe yamanın resmi olması için Blood and Wine paketinin resmi olarak piyasaya çıkmış olması gerektiğini vurgulamışlar. Eğer dil dosyalarını açmada ve kapamada sorun olmaz ise ek paketi de çevirdikten sonra yamanın geliştiricileri, Türkçe yamanın resmi olması için tekrar şanslarını deneyecekler.
[h=2]PC oyunculuğunun ölmediği, bir kez daha kanıtlandı.
[/h][FONT="]Geçtiğimiz yılın en iyi oyunlarından olan [FONT="]The Witcher 3: Wild Hunt hatırlayacağınız üzere, neredeyse alınabilecek bütün ödülleri almıştı. Blood and Wine gibi başarılı içerik paketleriyle desteklenen oyun, hala oynanmaya ve [FONT="]satın alınmaya devam ediyor olacak ki, 10 milyon barajına epey yaklaşmış.[/FONT][/FONT]

InfoShare 2016 festivalinde [FONT="]Artur Kurasinski tarafından yapılan bir röportaja katılan CD Projekt REDin CEOsu Marcin Iwinski, oyunların satışları hakkında sorulan bir soruya,[FONT="] The Witcher sersinin, genel olarak 20 milyon sattığı ve bu rakamların neredeyse yarısını son oyunun oluşturduğu cevabını verdi.[/FONT] Özellikle The Witcher 3: Wild Huntda herhangi bir kopya koruma sistemi bulunduramadıklarından da bahseden ünlü isim,[FONT="] istendiği takdirde oyunun bir hafıza kartıyla paylaşılabileceğini ama buna rağmen insanların bu yöntemi tercih etmediklerini[/FONT] ve 10 milyona yakın bir satış rakamına ulaşabildiklerini yeniledi.[/FONT]
Bu arada The Witcher 3: Wild Huntın[FONT="] en büyük satış rakamlarının PC platformunda olduğunu, hatta Steam üzerinde neredeyse 2 milyona ulaştığı da verilen bilgiler arasındaydı. Üstelik bu rakamlara GOG üzerinden yapılan satışlar da dahil değil. Verilen bu bilgiler ışığında, [FONT="]oyunculara çile çektiren kopya koruma sistemlerinin aslında bu kadar da gerekli olmadığını ve PC oyunculuğunun kesinlikle ölmediğini söylesek çok da yanılmış olmayız herhalde.[/FONT] Açıkçası konsol ömürlerinin kısalması ve bilgisayar gibi konsollara da yükseltme sistemlerinin yolda olduğunu düşünürsek, (PlayStation NEO gibi) [FONT="]PC platformunun ilerleyen günlerde daha da güçleneceğini bekleyebiliriz. [/FONT]Ayrıca, yaklaşık yarım saat uzunluğunda olan röportajın, tamamına da buradan ulaşabilirsiniz.[/FONT]
[/FONT]
Son düzenleme: