- 19 Haz 2016
- 8,533
- 148
- 63

Dünyanın en büyük operatörleri arasında gösterilen Vodafone, mobil finansal servislerini tek bir çatı altında toplamak amacıyla yeni bir oluşuma gidiyor.
Vodafone, abonelerine mobil finansal servisleri en yenilikçi çözümlerle sunmaya devam ediyor. Bu doğrultuda, elektronik para kuruluşu olarak kurulan Vodafone Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri Anonim Şirketi, Vodafone müşterilerine, ödeme hizmetlerinin sunulması, para havalesi yapılması, elektronik para ihraç edilmesi ve fatura ödemelerine aracılık edilmesini kapsayan geniş bir yelpazede hizmet verecek. Vodafoneun yeni e-para şirketi ile Cep Nakit Kart, Vodafone Cep Cüzdan ve Mobil Ödeme dahil tüm mobil finansal servisler tek çatı altında toplanacak.
Elektronik ortamda güvenli ve kolay ödeme
Vodafone Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri Anonim Şirketi bünyesinde fatura ödemeden online alışverişe ve para transferine kadar tüm mobil finansal servisler hem elektronik hem de fiziksel ortamda ve güvenli bir şekilde yürütülecek. Bu kapsamda şirket, Mobil Ödeme ürünü ile satın alınan hizmetin ödeme tutarının tahsilatına aracılık edebilecek. Örneğin, Vodafone faturasız hat aboneleri, alışverişlerini anında Vodafone Telekomünikasyon A.Ş. hatlarının TL bakiyesinden düşerek yapabilecek. Faturalı hat abonelerinin ise yaptıkları alışverişler telefon faturalarına yansıtılabilecek.
Cep Nakit Kart ve Vodafone Cep Cüzdan ile tam entegrasyon
Vodafoneun PTT, TMOB, ING Bank ve PROVUS işbirliğiyle sunduğu VISA logolu ön ödemeli bir kart olan Cep Nakit Kart ürünündeki ödeme hizmetleri de Vodafone Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri Anonim Şirketinin yükümlülüğü altına girecek. Cep Nakit Karta para yatırma ve bu karttan para çekme işlemleri PTT Matikler, Vodafone mağazaları ya da PTT şubelerinden gerçekleştirildikten sonra, toplanan para PTT havuzuna aktarılacak.
Vodafoneun yeni e-para şirketi, Apple Store ve Google Play uygulama mağazalarından ücretsiz indirilebilen ve indirilme sayısı 255 bini aşanVodafone Cep Cüzdan uygulaması ödeme işlemlerine de aracılık edecek. Vodafone Cep Cüzdan ile kredi kartı numarasını elle girmeye gerek kalmadan, sadece cep telefonlarının kamerası ile taratarak kredi kartı bilgileri uygulamaya aktarılabiliyor. Kredi kartı olmayan müşteriler ise anında ön ödemeli Cep Nakit Kart yaratabiliyor. Kullanıcılarına Yakın Alan İletişimi (NFC) ve QR kod teknolojileriyle temassız ödeme imkânı sunan, ayrıca Eye Verify (gözle doğrulama) teknolojisine de sahip olan Vodafone Cep Cüzdan, mobil ödemede maksimum güvenlik sağlıyor. Halihazırda Multinet ile yapılan anlaşmayla Türkiye çapında Multinet POS cihazının yer aldığı 20 binin üzerinde anlaşmalı restoran ve kafede kullanılan Vodafone Cep Cüzdan, global teknoloji şirketleri TMOB ve OKSİJENin tasarım, analiz, teknik koordinasyon ve tedarikçi yönetimi ile geliştirildi.
Ender Buruk: Mobil finansal servislerde öncelikli hedefimiz güvenlik
Tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak mobil ödeme altyapılarına yatırım yaptıklarını belirtenVodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk, şunları söyledi:
Vodafone olarak, ülkemizde öncülüğünü yapmayı hedeflediğimiz Dijital Dönüşümün en önemli aşamalarından birinin mobil finansal servisler olanaklarının yaygınlaştığı bir topluma geçmek olduğuna inanıyoruz. Mobil finansal servisler sayesinde, bankacılık hizmetlerine erişimi olmayan insanlara ulaşılabilecek ve finansal hayata katılım oranı artırılabilecek. Vodafone olarak biz de bu hedefin hayata geçmesine katkıda bulunmak üzere tüketicilerimizin hayatını kolaylaştıracak güvenli mobil ödeme altyapılarına yatırım yapıyoruz. Bu kapsamda, Cep Nakit Kart, Vodafone Cep Cüzdan ve Mobil Ödeme dahil tüm mobil finansal servislerimizi yeni kurduğumuz e-para şirketi çatısı altında yürüteceğiz. Böylece abonelerimize, elektronik ortamda kolay ve güvenli işlem yapma avantajı sunacağız. Mobil finansal servislere yönelik çalışmalarımızı bundan böyle e-para şirketimiz bünyesinde geliştirerek abonelerimizin hayatını kolaylaştırmaya devam edeceğiz.
Ödeme hizmetleri daha güvenli ve şeffaf hale geliyor
Ödemeye aracılık eden kuruluşları doğrudan etkileyen ve 27 Haziran 2015 tarihinde yürürlüğe giren 6493 sayılı Ödeme ve Menkul Kıymet Mutabakat Sistemleri, Ödeme Hizmetleri ve Elektronik Para Kuruluşları Hakkındaki Kanunile sektördeki banka dışı aktörlerin güvenli bir şekilde sisteme kazandırılması hedefleniyor. Bu kanun ile ödeme hizmeti sağlayıcılarının Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulundan (BDDK) izin almaları zorunlu hale geliyor. Ödeme sistemleri sağlayıcılarını bağımsız denetim kuruluşları, Merkez Bankası ya da BDDK tarafından denetlenebilir hale getiren kanun, şirket sahiplerinde banka kurucuları için aranan niteliklerin aranması, şeffaf yapılanma olması, iş sürekliliğine dair tedbirlerin alınması gibi kriterleri öngörmesiyle sektörün istenen standartlara kavuşmasını sağlayabilecek. Avrupa Birliği direktifleriyle uyumlu şekilde hazırlanan yeni kanun, online ödeme hizmetleri sektörünün daha güvenli, şeffaf ve rekabetçi hale gelmesinin önünü açıyor.
4.5 G ihalesinde 777.9 Milyon Euro vererek toplamda 573 MHz frekansın sahibi olan Vodafone, hangi frekansları aldı? Detaylı olarak bakıyoruz.
800 MHzde en yüksek teklif Vodafonedan
Vodafone, 800 MHzde yapılan ihale oturumunda en yüksek teklif olan 390 Milyon Euro'yu vererek bantta en etkin ve değerli A1 blokunun sahibi oldu.
800 MHz, tüm dünyada birim fiyatı en yüksek bant olan, 4G ve üstü teknolojiler için en yaygın kullanılan, yüksek coğrafi kapsama ihtiyacına cevap veren önemli bir bant. Vodafone, en geniş kapsama karakteristiğine ve yüksek verimliliğe sahip bu bant bloku sayesinde kırsal alanlar başta olmak üzere Türkiyenin dört bir yanına en yüksek kalitede hizmet verebilecek operatörlerden birisi olacak. Diğer yandan Vodafone, 900 MHzde B2, 1800 MHzde C3, 2600 MHzde E2 ve F2 bantlarının sahibi oldu.
Vodafone Türkiye CEOsu Gökhan Öğüt, konu hakkında şu açıklamada bulundu:
Bugün heyecanla beklediğimiz bu ihalenin yapılmasından mutluluk duyduk. Türkiye, dünya çapında rekabetçi bir ülke olma hedeflerine ulaşma yolunda bir kalkınma atılımı yapmıştır. Vodafone Grubu olarak dünyada 5 kıta ve 12 ülkede kamuoyunda 4.5G olarak bilinen IMT Advanced hizmeti veren bir operatör olarak tüketicinin ihtiyacını biliyoruz. Buna uygun olarak, ihtiyacımız olan frekansları rasyonel bir fiyat/fayda oranı ile aldık. Bu sayede, elimizdeki bantları birleştirerek çoklu taşıyıcı ile yüksek hızlara ulaşma teknolojisiyle (Carrier Aggregation) tüketicilerimize mobilinternetin en hızlı teknolojisi olan 4.5G hizmetini ilk günden vermeyi hedefliyoruz. Dolayısıyla bu ihale ile kazanan Türkiye ve Vodafonelular olmuştur. Ülkemize bugün itibariyle yaklaşık 17 milyar TL yatırım yapan ve dünyada 4Gnin lideri, 5Gnin öncü şirketlerinden biri olarak 4,5Gyi ilk günden Türkiyenin her köşesinde müşterilerimize en iyi şekilde sunacağız.
Vodafone olarak, ülkemizin Dijital Dönüşüm hedeflerine ulaşması yönünde vargücümüzle çalışmaya ve yatırımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. 4.5G uyumlu olan altyapımızda 4.5G yetkilendirme çerçevemiz doğrultusunda hazırlıklarımıza son şeklini vereceğiz ve 1 Nisan 2016 itibariyle abonelerimize en kaliteli hizmeti sunacağız.
Vodafone 4.5G ile hız rekoru kırdı!
Vodafone, 4.5G teknolojisinde 613.1 megabit ile en yüksek veri indirme hızına ulaştı

Vodafone, yeni nesil genişbant teknolojilere yönelik yatırımlarını artırarak sürdürüyor. Vodafone, 26 Ağustosta yapılacak ve Türkiye'de 4.5G teknolojisiyle hizmete başlanmasını sağlayacak olan frekans tahsis ihalesi öncesinde, bu teknolojiye yönelik olarak Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan aldığı izinler kapsamında gerçekleştirdiği testi başarıyla tamamladı. İstanbul Mahmutbeydeki Vodafone Aslanoba Plazada noter huzurunda Huawei altyapısı kullanılarak gerçekleştirilen veri indirme testinde, kamuoyunda 4.5G olarak bilinen teknolojide lisanslı 2600 MHzden bir taşıyıcı ile serbest kullanımlı 5400 MHzden üç taşıyıcı birleştirilerek (LTE-Unlicensed) saniyede 613.1 megabit ile Türkiyede bu alandaki en yüksek hıza ulaşıldı.

Vodafone, bu test ile serbest kullanımlı bir spektrum bandı olan 5400 MHzde 4.5G testini gerçekleştiren ilk operatör oldu. Halihazırda WiFi hizmetlerinin de verildiği 5400 MHz bandının mobil teknolojiler için de kullanılabileceği bu test ile gösterildi. Türkiyede ilk kez Vodafone mühendisleri tarafından gerçekleştirilen test ile 4.5G teknolojisinin farklı spektrum bantlarında yüksek hızlarda servis verebileceği de kanıtlandı.
Ara Yıldızlı: Genişbanttaki iddiamızı sürdürüyoruz
Yeni nesil genişbant teknolojilerde edindikleri global deneyimi Türkiyeye taşımayı hedeflediklerini belirtenVodafone Türkiye Şebeke ve Teknolojiden Sorumlu İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Vekili Ara Yıldızlı, şunları söyledi:

Vodafone Grubu, 30 yıllık tecrübesiyle tüm dünyada yeni nesil genişbant teknolojilerin hayata geçmesinde önemli rol üstleniyor. Bu global deneyimimizi Türkiyeye de taşıma hedefiyle yeni nesil genişbant teknolojilere yönelik testlerimizi aralıksız sürdürüyoruz. Bu kapsamda, 26 Ağustosta yapılacak ve kamuoyunda 4.5G olarak bilinen teknolojinin Türkiyede de kullanımını mümkün kılacak olan frekans tahsis ihalesi öncesinde bu teknolojiyi başarıyla test ettik. Türkiyede ilk kez Vodafone mühendisleri tarafından gerçekleştirilen bu test ile iki farklı bantta dört taşıyıcıyı birleştirerek 4.5G teknolojisinde en yüksek hıza ulaşan ilk operatör olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. 4.5G teknolojisinin temel hizmetlerinden biri olan ve LTE-Unlicensed olarak da bilinen bu teknoloji sayesinde serbest kullanıma açık olan 5400 MHz bandından sadece WiFi değil mobil hizmetinin de verilebileceğini göstermiş olduk. Vodafone olarak, önceki genişbant teknolojilerde olduğu gibi 4G ve üstü teknolojilerde de Türkiye pazarına yön veren operatör olmayı ve abonelerimize ilk günden itibaren son teknolojilerle hizmet sunmayı hedefliyoruz.
Nisan 2016da kullanıma sunulacak
26 Ağustosta yapılacak frekans tahsis ihalesinin ardından 1 Nisan 2016'dan itibaren hizmete sunulması beklenen 4.5G teknolojisi, yüksek veri hızları ve düşük gecikme süreleri ile tüketicilerin bilgiye erişimini hızlandıracak. Diğer yandan, 5Gdeki akıllı ve esnek bant kullanımının temellerini oluşturan 4.5G teknolojisi, Türkiyede 5G teknolojisine geçişin de önünü açacak.
Vodafone, Dijital Operasyon Merkezi'ni açtı
Vodafone, müşteri ilişkileri ve şebeke operasyon yönetimini tek çatı altında birleştirdi.
Türkiye'nin dijital dönüşümüne liderlik vizyonuyla, artan müşteri ihtiyaçlarına mükemmel cevap verebilmek için durmaksızın yatırımlar gerçekleştiren Vodafone, yeniDijital Operasyon Merkezi'ni hayata geçirdi. En son teknolojilerle inşa edilen Dijital Operasyon Merkezi,yaklaşık24 milyon TL'lik yatırımla hayata geçti. Merkezde, Türkiye genelinde Vodafone şebeke operasyonlarının 7/24 kesintisiz olarak izlenmesi ve operasyonların sürdürülmesi için tüm enerji ve bilgi sistemleri yedekli olarak hazırlandı.

İstanbul Küçükyalı'da Vodafone'un sürdürülebilir toplumsal kalkınmaya katkı sağlama hedefi doğrultusunda projelendirilen Merkez, Enerji ve Çevre Dostu Tasarımda Liderlik (LEED) Sertifikası'nın en üst seviyesi olan Platin sertifika kriterlerine uygun olarak tasarlandı ve inşa edildi. Aynı zamanda engelli dostu olan Merkezde, tüm girişler ve ortak kullanım alanları engelli bireylerin çalışmasına uygun olarak tasarlandı. Dijital Operasyon Merkezi; Müşteri Operasyonları ve Online Servisler ekipleri, Vodafone Net ekipleri, Şebeke Operasyon Merkezi ve Asya bölge ekipleri olmak üzere Vodafone Türkiye'nin operasyon ekiplerini tek çatı altında topladı. Toplam 16.500 metrekare alana sahip olan Merkezde, 1.350 kişi istihdam ediliyor.

Merkezin resmi açılışı, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Tayfun Acarer ile Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcıları Hasan Süel, M. Sinan Kızıldağ, Pınar Kalay ve Selçuk Karaçay'ın katıldığı törenle gerçekleştirildi.
Hasan Süel: "Dijital Operasyon Merkezi, kesintisiz hizmet anlayışımızın can damarı"
Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, törende yaptığı konuşmada, Dijital Operasyon Merkezi'nin Vodafone Grubu'nun küresel bilgi birikimi ve tecrübesini en son teknolojik gelişmelerle birleştirerek sundukları en ileri müşteri hizmetleri uygulamalarını tek merkezden aboneleri ile buluşturacağını belirtti.
Süel, şöyle konuştu: "Türkiye'nin uçtan uca dijital kalkınması hedefiyle ilan ettiğimiz "Dijital Dönüşüm Hareketi" kapsamında, geçtiğimiz yıl 1 milyar TL'nin üzerinde yatırım gerçekleştirdik. Türkiye'nin dijital dönüşümüne liderlik etme vizyonumuz doğrultusunda, yatırımlarımız içinde en önemli payı teknoloji yatırımları aldı. Yaptığımız teknoloji yatırımlarıyla, mobil iletişim teknolojilerinin sağladığı fırsatları her gün daha fazla birey ve kuruma ulaştırıyoruz. Elbette, müşterilerimizin bu teknolojilerden kesintisiz ve mümkün olan en yüksek kapasitede yararlanması da aynı derecede öneme sahip. Bu doğrultuda, mükemmel müşteri deneyimi sağlamaya yönelik gerçekleştirdiğimiz hizmet yatırımlarını, yaklaşık24 milyon TL yatırımla hayata geçirdiğimiz Dijital Operasyon Merkezimiz ile bir ileri aşamaya taşıdık. Dijital Operasyon Merkezimiz kesintisiz hizmet anlayışımızın can damarlarından birini oluşturuyor. Türkiye'nin 2023 hedeflerine ulaşması ve ülkemizi dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına sokmak için mobil iletişim sektörünün kritik bir rol oynadığının bilinciyle yaptığımız yatırımların, ülkemizin ekonomik kalkınması açısından da kaldıraç etkisi yaratacağını düşünüyoruz. Bu doğrultuda, büyüyen müşteri tabanımızın ihtiyaçlarına en ileri müşteri hizmetleriyle mükemmel cevap verebilmek için yatırımlarımıza aralıksız şekilde devam edeceğiz."



Her gün milyonlarca insanın hayatını kaybettiği kanserhastalığının çözümüne katkı sağlamak artık elininizde. Tek ihtiyacınız olan Android işletim sistemli bir akıllıtelefon ve internet bağlantısı. Bir türlü çözümü bulunamadığı için dünya üzerinde her gün milyonlarca insan kanser yüzünden hayatını kaybediyor. Bu noktada yapılan çalışmalar çok büyük önem arz ediyor veDreamLab uygulaması ile bu araştırma sürecine herkes dahil olabiliyor.
Avustralya merkezli "Garvan Tıbbi Araştırma Enstitüsü"bilim adamları tarafından hazırlanan DreamLab uygulaması, kullanamadığınız zamanlardaAndroidtelefonunuzun işlem gücünü kanser araştırmacılarına aktarıyor.
.jpg)
Özellikle gece şarja bağlı bırakılan ve sabaha kadar boş duran telefonları hedefleyen uygulama, belirtildiği kadarıya 1000 katılımcı ile enstitünün kendi sistemlerinden 30 kat daha hızlı çalışmasına imkan tanıyor. Vodafone'un Avustralya'da ücretsiz veri planıyla desteklediği uygulama, istenirse veri aktarımını WiFi üzerinden de yapabiliyor.
.jpg)
Uygulama aslında birebir torret mantığı ile çalışıyor. Uygulamayı kurduktan sonra destek verdiğiniz alanı seçiyorsunuz vetelefonunuzu şarja bağlıyorsunuz. Böylece telefonunuzu iyi işler içinde kullanabiliyorsunuz.
Uygulama mobil ağlar ve Wi-Fi üzerinden çalışabiliyor. Fikir babası Vodafone Avustralya ise kendi ağını kullananlardan ücret almıyor. Yani Türkiyeden destek vermek istiyorsanız Wi-Fi üzerinden güç vermeniz cebiniz açısından daha faydalı olacaktır. Bu iyiliğe ortak olmak isterseniz uygulamayıaşağıdan ndirebilirsiniz.
[FONT="]Vodafone DreamLab